Czechmate87 | 01.05.2024 04:54

Přišlo poslední kolo základní části a já si podobně jako před rokem řekl, že by se to mělo oslavit nějakým pořádným sportovním výkonem. Loni jsem jel na kole do Liberce přes Ještěd. Letos to vycházelo na Olomouc. Upřímně, dosud jsem měl z Moravy hrůzu. A ne proto, že to je Asie :)

Reálně to je přibližně 230 kilometrů, a ve velké míře pozvolné stoupání a pár příkřejších stoupáků okolo hradu Bouzov. Ale což, člověk žije jen jednou, tak jsem si stejně jako loni dohodl domestika, kamaráda Jirku, že mě alespoň část cesty doprovodí.

Už jsem ladil můj závodní speciálek pro letní sezonu, když jsem 3 dny před tripem narazil na bazaru na libové celokarbonové kolo za hubičku. Teda ne za hubičku, ale anglickou terminologií to byl “steal“. Pátek před výjezdem jsem se tak sžíval s Campagnolem, já, celoživotní Shimaňák…

Původní plán zněl: dojet právě k hradu Bouzov a tam přespat a v neděli jen dojet 40 kilometrů do Olomouci. A vyjet v sobotu! Vzhledem k tomu, že zápas začínal v 15:00 bylo nereálné to dát jen za neděli. To bych musel vyjet ve tři ráno. I tento plán jsem nakonec upravil. Sobotní večer, Olomouc? Volba byla jasná. Dojet to všechno za jeden den, zajít do Belmonda a druhý den na zápas.

V sobotu ráno jsem si splnil rodinné povinnosti – úklid pod. a v 9 jsem vyjížděl. Zpočátku jsem si gratuloval. Mrazíky jsou pryč, azurko na obloze, paráda! Jenže ouha. Stačilo vyjet směrem k Hradešínu trochu na otevřené prostranství a pustil se do mě protivítr! Do Kolína to ještě šlo. Po Kolínu jsem začal začal proklínat všechny čerty a začal vítr oslovovat “Bořile“. Za Pardubicemi to v některých segmentech bylo namísto minimálně 25 kilometrů v hodině pouhých 14. Takto jsem se přes nádhernou Litomyšl doplazil k hradu Bouzov. A tady stoupání a serpentýny rozkvetlou alejí teda stály za to!

Pak už jen sešup v polotmě dolů, do nížiny k Olomouci. V Horkách, kde jsem nakonec !v sobotu, v poledne! sehnal ubytování, jsem v místní putyce pokecal s místním nálevkou, který mě s poetickým hanáckým nářečím (našió) zasvětil do zákulisí místního hokeje i fotbalu a totálně znaven po 10 hodinách čistého času jízdy a 227 kilometrech v nohách ulehl do postele v sympatickém penzionu Horka. Belmondo bude jindy.

V sobotu ráno jsem podnikl nájezd na místní obchůdek za účelem snídaně a po splnění externě-víkendových pracovních povinností se odebral do centra Olomouce. Opět silný protivítr! Po Horním náměstí od rána korzovali sparťani, což dávalo tušit, že nás čeká rudá invaze. Po poledni se na náměstí za účelem pochodu sešikovali i fans Olomouce, přičemž sparťany v pizzošce chránili po zuby ozbrojení vrhači míčků z řad PČR.

U stadionu jsem se spojil s lidmi ze Sigmy Olomouc, kteří dodrželi slovo a ochotně mi uschovali bicykl do útrob stadionu. Tady opravdu velké díky a pochvala! Jsem zvědavý, jestli podobná ochota bude i v Mladé Boleslavi za pár týdnů…

K samotnému zápasu už asi bylo řečeno vše, fotografie parádní tri-čkové tri-kolorové choreografie doslova obletěly svět. A já musím smeknout virtuální klobouk před všemi, kdo se do organizace tohoto počinu zapojili! Výkon na hřišti byl do střídání jasně dominantní, potom už jsme sešlápli z plynu.

Cesta zpátky vlakem byla pohodová, myslím, že vlakový bar výrazně vyčerpal své kapacity jídla a především pitiva. Už cestou nazpět jsem sondoval možné trasy na kole do Uherského Hradiště, ale… tohle by mi asi doma neprošlo. Nejsem holt Homolka abych si ten fotbal prosadil kdykoliv se mi zamane. Tak Slovácko na kole až za rok…

Czechmate87

SK Sigma Olomouc – AC Sparta Praha 1:4 (0:2)

Góly: 75. Šíp – 28. z pen. a 33. Krejčí, 52. Birmančević, 66. Kuchta ŽK: 31. Juliš – 58. Wiesner. Rozhodčí: O. Pechanec - P. Caletka, J. Kříž (V. Zaoral) VAR: J. Všetečka AVAR: J. Hrabovský. Diváci: 12 359.

Sestava Olomouce: Stoppen – Vraštil (69. Ventúra), Matys, Pokorný – Chvátal, Breite (90. Hadaš), Pospíšil, Zorvan (69. Langer), Uriča – Zifčák (90. Fiala), Juliš (54. Šíp).

Sestava Sparty: Vindahl – Sørensen, Panák, Krejčí – Wiesner, Sadílek (62. Laci), Kairinen, Ryneš (62. Zelený) – Haraslín (82. Pešek), Kuchta (69. Olatunji), Birmančević (69. Karabec).

Co se aktuálně mezi fans děje a co číst dále?

Pro tři body do Olomouce a zase zpátky - druhý report z výjezdu do Olomouce

Exoti - report z výjezdu za Spartou do Olomouce

Co týden dal a dá jaro 2024 (10.díl)

Jsou na to různý teorie - report z výhry Sparty nad Baníkem

VÝJEZD DO OLOMOUCE

SPARŤANSKÉ PIVO 12. HRÁČE

Jak béčko dalo bůra Příbrami - report ze zápasu Sparta B - Příbram v II. lize

Standa ze Stylsportu: „Lednice se sparťanským pivem pomáhá přilákat spolupracovníky.“

Co týden dal a dá jaro 2024 (9.díl)

Jak jsem si došel pro tři body do Ďolíčku - report z výhry Sparty nad Bohemians

Co týden dal a dá jaro 2024 (8.díl)