Změna místa
05.08.2020 10:20
05.08.2020 10:20
05.08.2020 12:36
Už několik měsíců (i před Covidem) na mě působí mnoho kroků Sparty tak, že za každou cenu chtějí šetřit a snižovat náklady, a naopak co nejvíce monetizovat vše, co jde. Neříkám, že musíme rozhazovat, jak za Stramaccioniho, ale fakt, že k nám nepřišla žádná posila za vyšší desítky milionů (vše většinou po konci smlouvy, Hancko prodloužení hostování) a drahý Kanga se radši nepodepsal dál, na mě dělá dojem, že Křéťa velmi silně utáhl kohouty a Čupr to následně odeskává, kde to jen jde. Už v podcastu Sparťanských novin vlastně zaznělo od Kamila Veselého, že je pro něj těžké obhajovat peníze na svůj tým v momentě, kdy nehrajeme zápasy s diváky - přitom je Sparta velmi oceňovaná právě za marketingové výstupy směrem k fanouškům (troufám s říci, že v tomto s přehledem vyhrává ligu). Prosté kupecké uvažování vyplatí/nevyplatí, vrátí/nevrátí je právě zde cesta do pekel. Ve fotbalovém byznyse se pracuje s emocemi, sentimentem, dlouho se buduje značka a právě podobnými ukvapenými kroky (zvlášť, když z hlediska Křetínského cash flow nejsou nezbytně nutné), se toto může na dlouhou dobu zničit. Přístup k permanentkám je vlastně analogický. Ani mně nejde o to, že zaplatím víc, ale o princip - zažili jsme prakticky jednu z nejhorších sezon z hlediska umístění, pohárů i předváděné hry (s výjimkou samotného závěru), takže zdražení permanentky více než o inflaci (2-3 procenta) se mi zdá neobhajitelné (teď záměrně pomíjím kompenzaci COVID). Chápal bych zdražení po sezoně, kdy vyhrajeme titul, máme téměř stoprocentní šanci do základních skupin pohárů - klidně o 15-20 procent. Nyní ale fakt ne. Snad tyto hlasy dojdou na patřičná místa, a alespoň se nad tím zamyslí. Je to škoda, protože jinak pro fanoušky Sparta dělá fakt hodně.