Můžeme se za Spartu (někdy) stydět?

<< Zpět na článek

Diskuze k článku


Přidej nový komentář
Ondra 
Nekomolte prosím jména sparťanů, to je ostuda!

20.04.2010 07:51

Když otevřu článek a jako první na mě bafne "Horst Siegel", tak mám chuť ho hned zavřít.. :-(( ale třeba si ho během dne přečtu


StarejHomolka 
Fajn

20.04.2010 08:04

V textu je řada zajímavých postřehů.. fajn napsaný pocitový článek.


Herrer 
:-)

20.04.2010 08:12

Asi jsi byl hodně nasranej, když jsi to psal, co? Ve spoustě věcí máš pravdu, ale taky toho dost vidíš přes hodně černý brejle... 1. Sám jsem tenkrát na Sigiho řval a stydím se za to. Nicméně, nesrovnával bych to se situací kolem Řepy... Tehdy jsme měli jiný nároky a viděli se minimálně v semifinále LM, o titulu v GL ani nemluvim, to byla samozřejmost. Když si teda na to vypískání Sigiho vzpomenu, tak se to stalo proto, že jsme si byli jistí, že už zabírá místo mladším a lepším. To, že už dneska nevim, kteří to vlastně měli bejt, je důkaz, že máš pravdu a byl to hodně velkej úlet. Rozhodně to ale nebylo otázkou jednoho zápasu, ve spoustě z nás se averze k Sigimu budovala postupně. Věř mi, že kdyby byl tenkrát v jeho situaci Řepka, tak to dostane sežrat stejně tak. Dnes to sežrat dostat nemůže, bo prostě nikoho lepšího nemáme a srát si do vlastního hnízda už si nějak nemůžem dovolit. Jinak jak se Sieglem zametlo vedení a jeho kámoš Pepa je smutný, ale na Sigim je právě krásný to, že už je zas dávno v pohodě a ke klubu necítí žádnou zášť. Když se podíváš třeba na šmejda Ščasnýho, kterej toho pro Spartu neudělal ani desetinu, tak před Sigim klobouk dolů. 2. Souhlasím a vždycky jsem tu tvrdil, že mladí se maj zabudovávat v době, kdy klub šlape, že pak porostou rychleji. Bylo mi často odpovídáno, že ve Spartě není čas na zkoušení. OK. Dnes už nám ale nic jinýho nezbývá a ambice klubu zůstaly pořád stejný. Tak o co tenkrát šlo? Mimochodem, u mladýho Gluščeviče ti chybí zvýrazněný R:-P 3. Židi maj organizovanější kotel, ale to je pravda o který by se moc mluvit nemělo. Btw, co ti brání jít místo na hlavní do kotle a přiložit ruku k dílu? 4. Jude Slavie!!! 5. Zlatý časy za Péti. Až na tu akci se securiťákama po domácím zápase s Prešovem... 6. Chválím tě za těch pět hodin dřiny:-) 7. Bohemáci a pravičáci?:-) Šály se nevzdávej a bojuj. Mladí z toho vyrostou a ve staří si zablbnou už jen výjimečně:-) 8. Teď mi to přijde, žes ten článek psal spíš 5 let, než 5 hodin:-) Pivo na stadionu už nějakej čásek teče proudem. 9. Grant? Asi jsi to jen uváděl jako příklad, ale i tak jsi mohl najít nějakej vhodnější a hlavně aktuálnější. 10. Bylo by dobrý kotle spojit, ale mě to přijde, že hokejoví fans se fotbalovejch bojí a fotbaloví nerespektujou ty hokejový. Přitom by stačilo, aby se sešli na zápase v jednom sektoru... 11. Z toho si nic nedělej, taky už jsem prochrápal zápas:-) A k tý druhý části... Naprosto chápu, že tohle hodně nasere. 12. Chlapci by potřebovali vojnu jako řemen. Tam jsi byl totiž ze začátku hovno a je jedno, jestli jsi byl uťáplej ňouma s beďarama, nebo kickboxer s rukama jako lopaty. To platí nejen pro fotbalisty, ale i pro spoustu mladejch celkově. Nicméně tady už to asi jiný nebude. Mladí jsou dneska drzí jak opice a myslí si, že jim patří svět, tak by bylo dobrý toho jejich sebevědomí aspoň využít a správně je pro fotbal zbláznit a nasměrovat je. To je myslim starost klubu a když mladej nebude chtít, tak ať se pakuje. Funguje to tak všude na světě. Pochybuju, že by si někdo myslel, že Spartu nenávidíš;-)


Lustrigoal 
re: :-)

25.04.2010 11:41

Nasranej jsem nebyl vůbec, jen jsem chtěl co nejlépe zachytit pravdu a napsat článek, který by se libil a byl o něčem. Těžko psat o zápase s Behemkou, to jsem jednou zkusil a chce to velkej kumšt. Diky


jarinvdf 
Tak to prostě je

20.04.2010 08:17

Pěknej článek,zkusím postupně reagovat na jednotlivé body.Horst Siegl - na tom zápase s Bordeaux jsem taky byl a to Siegl ven! byl opravdu pořádnej hnus,na kterej semtam myslím dodnes.Není ve Spartě příliš person jeho kalibru,určitě Bláža,pak Řepa,Sion a pak asi dlouho nic.Ze starší generace určitě Novotný,Nedvěd,jistě spousta dalších (nechci na nikoho zapomenout),ale dnes se to pravý klubový zapálení až na vyjímky příliš nenosí,je to pro ně spíš byznys,práce,a podle toho to taky vypadá...Přestupy - ty se nám v posl.době opravdu příliš nedaří,kolik se jen za posl.roky ve Spartě protočilo fotbalistů,tzv.přeplácenýc h hvězd z jiných klubů...To přesně souvisí s výše uvedeným : přišli si k nám vydělat,ukázat se,prostě přestupní stanice,a to nemůže nikdy fungovat!I když musím zdůraznit,že teď jsem max.spokojený se dvěma povedenými přestupy - Brabec a Sionko.U obou je to krom fotbalových kvalit i o hlavě,oba rychle zapadli,Libor jaro jednoznačně táhne a Brabec bude zanedlouho hvězdou,jen až dostane tu správnou transfúzi...Návštěvnost - bydlím 100km od Prahy,na ligu jezdím co to jde a co rodina dovolí,objíždím i zápasy našich venku v okolí mého bydliště,takže za sezonu navštívím cca 10 zápasů.Málo,hodně?Na pohárech nechybím téměř nikdy,takže v konečném součtu asi dostatečně.Ale co Pražáci?V poháru máme např.Chelsea a návštěva je 19tisíc,proč není kurva vyprodáno???Na parkáči vidím autobusy zvenku,SPZ z celé republiky,ale stejně to k prasknutí nezaplníme...Proč???Je to dobou.Lidi mají i jiné starosti,prachy cpou na živobytí,500-1000Kč za lístek je dost,ale já pojedu i kdybych neměl týden žrát!Pamatuju zápas s Andrlechtem v r.1987,lístek stál 40Kč,návštěva myslím 35tisíc,já byl na stání,tu atmosféru bych vám i přes prohru přál zažít...S cenama lístků nic neuděláme,takže je to na prioritách každého z nás.Ale jinak to s návštěvností tak zoufale nevidím,zlepšuje se to.Povzbuzování - bohužel souhlasím,hadrníci i chachaři nás předčí,i když současnej kotel je na dobrý cestě natrhnout jim trencle,ale je to běh na dlouhou trať.Chce to organizaci,jednotu,líbí se mi např.hymna + šály při nástupu,nově ty velké vlajky na ploše,tak snad se to pohne k lepšímu.Petr Mach - osobně neznám,ale pro Spartu udělal kus práce a VIP místo by si určitě zasloužil,protože naše Letná je i přes existující cirkus Eden nejlepší stadion u nás!Fanoušci SF - jednoznačně úcta,odvádějí skvělou práci,stránky mají profi kvalitu a prakticky není co vytknout (až na nedávné politické pobídky,které sem podle mě nepatří),emailová korespondence s nimi bezvadně funguje,takže můj vzkaz : jen tak dál!!!Šály - přiznám se k hříchu mládí,kdysi jsem se taky zúčastnil náběhu na fans AC Milán a odnesl si jako trofej krásnou zimní šálu,ale dnes jsem o 20let starší a tohle odsuzuju.Vím,že každej klub má svojí zájmovou skupinu,pro kterou je fotbal jenom záminka,takže tohle by si měli podle jejich pravidel vyřizovat jinde a netahat do toho "obyčejné" fanoušky,ale když jsi ve špatnou chvíli na špatném místě,tak je to prostě smůla a děje se to všude.Pivo - podle mých zkušeností se na lize normálně desina točí,aspoň na Spartě jo,takže tady problém nevidím,možná na jiných stadionech,ale u nás se bohudík prohibice nedrží.Evropské poháry,to je jiná,tam si necucneš,takže se každý snad občerství před zápasem v hospodě.Hřebík - to samé jak Sigi.Zažil jsem ty pokřiky na něj a fakt jsem mu to nezáviděl,v tomhle se prostě pracovat nedá...Podle mě trochu shoda náhod,vhodní soupeři,ale prostě Spartu dovedl v Evropě tak daleko,jak se asi dlouho ještě nepodíváme...Křetínský - machírek,kterej je možná dobrej byznysmen,ale špatnej Sparťan!!!Cpal se do popředí,pořád mlel v médiích,kecal i do toho čemu nerozumněl,a taky to podle toho vypadalo viz.odchody Poborskýho,Straky...Teď se stáhl do pozadí,nechal to na Chovancovi a snad to ponese ovoce.Hanba proti klubu - kurva jsme Sparťani,takže nechápu,co se dělo v Plzni,když se pereme mezi sebou...To mi fakt hlava nebere,za mých mladých let sparťani drželi při sobě do roztrhání těla,neznámý kluci mi kupovali pivo když jsem na něj neměl,ztracenýmu sparťanovi jsme se kdysi v Liberci skládali na vlak,a dneska se mezi sebou perem???Nechápu...Dodnes to tady nikdo pořádně nevysvětlil,a já jen doufám,že se to nebude opakovat.I když občas se mi stane,že se při zápase nechám strhnout atmosférou,stojím,a kdejakej č...k mi div nechce dát pár facek,že přeze mě nevidí.To bych blil,proč nesedí u telky nebo nejde na hlavní?Podotýkám,že chodím do H27 nad domácí branku!No a ta pokora - to je řečeno v bodu jedna.Dokud nebudou hrdý,že hrajou za Spartu a nebudou myslet na statisícový vejplaty,tak to nikam nepovede.Přidám jednu příhodu po ligovém utkání s Příbramí : náš fanclub měl po zápase domluvené setkání s hráči,nepřišel nikdo (zřejmě nasraný z výsledku),až na Manuela Pamiče.A když jsme se ho ptali,jak to že on přišel a ostatní ne,odpověděl:"Když nás přijedou povzbudit fanoušci ze 100km dálky,tak setkání s nimi je pro mě povinnost".Tím je asi řečeno vše.Takže já jen doufám,že se dáme dohromady na hřišti i v hledišti a vrátíme titul tam kam patří,a to je na SPARTU!!!


Kocek 
re: Tak to prostě je

20.04.2010 10:36

Dle mých informací se v Plzni nervali sparťani mezi sebou, jak samozřejmě napsali všechny noviny, ale údajně na Spilce prudil nějakej trochu pomalejší chlapec se šálou Plzně, co ze sebe dělal fanouška Ostravy. To se pak nedivim, že dostal jednu paragánskou padinu :D


j.holiday 
re: re: Tak to prostě je

20.04.2010 15:44

a dle mejch informaci (ktery mam samozrejme z druhy ruky) se ti trochu motaj udalosti ze Spilky a z Lotra;-) a zaroven mam informace, ze to dane agresory mrzi a ze uz to nikdy neudelaj..


Ludva 
re: re: re: Tak to prostě je

23.04.2010 20:39

On Kocek rád píše o všem a pak nejvíce prej o tom o čem toho moc/nic neví:))))


jin69 
re: Tak to prostě je

20.04.2010 15:15

Tak nejak mi az na toho pojebanyho Hrebika a Spilku,kde to bylo trosku jinak mluvis z duse.


Lustrigoal 
re: Tak to prostě je

20.04.2010 20:06

Napsal jsi to moc pěkně, až na tu cenu lístků. Já po pravdě myslím že cenou to není. Před začátkem jara Sparta prodávala pernamentky na jarní sezonu, tj. na sedm zápasů včetně derby a pohár zdarma (to se vědělo že soupeř bude Slavie). Cena nejnižší byla 350kč!!! Mi to přijde že by ti lidé nepřišli ani kdyby jim někdo měl zaplatit. Co už by kdo chtěl? Na EL, na podzim mi lístky nepřišly nijak předražené, my koupili balíček za 2200 obsahoval výlet busem včetně lístku do Kodaně + lístek na všechny tři domácí zápasy ve skupině. Co už??? Já nevím, ale o cenách to není, ty lidi mají zakódované v hlavě, že na fotbal prostě NE.


Leviathan 
Dobrý vole piš dál!

20.04.2010 08:29

Dobře napsaný a ve většině věcí s Tebou souhlasím. taky celkem vůbec nechápu přestupovou logiku minulých let. Taky nechápu lidi co přijdou na stadion a celej zápas mlčí. Taky nechápu proč když jsme se vraceli loni na jaře ze zápasu s brnem obestoupilo známého na benzínce asi 15 brňáků a ten nejmenší mu zebral dres a šálu(což byli dárky které dostal předtím od někoho k narozeninám). Nechápu kde je víc sparťanů(vím že je Praha velká a je tam všude daleko - já to mám na Letnou jenom 250km a pokaždé když mi to pracovní povinoati dovolí tak tam jsem a je mi celkem jedno že se po pondělních výborných OTOvských odpoledních hracích časech vracím domů ažv úterý nad ránem). Taky jsem rád že se nám nějaký pan Pelta dobře postaral o stadion. A taky jsem rád že jsem se narodil jako Sparťan!


Leviathan 
re: Dobrý vole piš dál!

20.04.2010 08:40

Su DEBIL místo Mach napíšu Pelta!


majk 
re: re: Dobrý vole piš dál!

20.04.2010 20:07

a místo jsem si napsal su.


lucifer.pekelny 
re: re: re: Dobrý vole piš dál!

20.04.2010 21:40

místo jsi jsi napsal si :-)


majk 
re: re: re: re: Dobrý vole piš dál!

21.04.2010 08:19

to Jsem vůl :-(


Mircilian 
Svatá rudá pravda

20.04.2010 08:50

Čtu všechny tvé články a příspěvky a tohle povazuji za takovy souhrn veskereho spartanskeho deni at uz v tom dobrem ci spatnem svetle. Kez by takhle myslel kazdy fanousek a nejen to..hlavne i vsechny spartanske svrchnosti. Diky za to a budu jen dal doufat ze se treba neco k lepsimu opravdu zmeni.. a do te doby - SPARTAFOREVER !!! Thx


jiri 
...

20.04.2010 08:54

1)"Siegl ven" jsem nikdy nekřičel, jinak souhlas 2)Přestupová politika se podle mě zlepšuje... 3)Chodím na letnou 15let a návštěvnost v posledních třech letech je nejlepší co pamatuju, přitom titulů nejmíň. Zjímavé... 4)Bez "Jude slavie" si to nedovedu představit, jinak souhlas 5)Tu Vipku bych mu dal, ale s vynášením do nebe bych to nepřeháněl 6)nic se nemá přehánět :-) 7)Bohužel... když mi bylo 16, tak mi sebral šálu sparťan, to je pak ještě smutnější... 8)Klobása na tácek a alko pivo, to je jasný 9)"Hřebík ven" jsem řval a nestydim se za to. 10)je co dohánět, ale i ze strany fanoušků... 11)ve stejnou dobu jsem byl v tom báru taky a konflikt si pamatuju, ale se sudeťákama. Nakonec nás tam četníci zavřeli a nechtěli pustit ven... 12)souhlas...


Lustrigoal 
re: ...

25.04.2010 11:43

Krátké, rychlé, výstižné. V pohodě díky, i já jsem to zkoušel vidět jinak, ale napsal jsem to jak já sám jsme to myslel nejlépe.


gero 
článek

20.04.2010 09:02

Zajímávý článek,je dobře že ses rozepsal ! Ne ve všem souhlasím,ale s jedním musím.Nechápu,kde jsou všichni Ti "kovaní Sparťani",když hraje Spartička doma ? Průměr přes 10000 je na mě málo.Když já můžu jezdit celkem pravidelně na každy domácí zápas Sparty + nějaký vyjezd a mám to do Prahy 350 km a každý zápas mě přijde na 1000 kč,tak nechápu kde jsou Pražáci,kteří to maji 5 zastávek MHD ? A už vůbec nechápu,že když někdo na stadion příjde a jen drží hubu,nebo nadává ! Když už tam sem,tak si to přece pořádně užiju a zafandím ! :-).Sparta forever ! :-).


jin69 
re: článek

20.04.2010 15:20

Jestli jezdis na kazdej zapas 350km tak to kloboucek dolu,ja to mam kilo a vim co to je za pakarnu,ale co bysme pro Sparticku neudelali. :)


holzerivo 
re: článek

20.04.2010 20:57

jo, jo, vim o cem mluvis, su z moravy a su kovanej spartan. na letnou to mam temer 300km, a presto mam permici nejen ja, ale i manželka a dcera. samozřejm+ nechybíme na žádným fotbale, a navíc se snažíme jezdit i ven. uu nas na moravě je to samozřejmosí, ale byl jsem i v plzni nebo budejkach. jsem rad, že nejsem takovej blazen sam. spartička nas v hledisti potrebuje. a proto vsichni v sobotu na letnou!!!!!


Lustrigoal 
re: článek

23.04.2010 19:03

To je takovýto klasický Čecháčství, když si nahoře tak to bys u nás v hospodě slyšel jenom, Sparta Praha Ole, a když vyhrála Slavie titul tak jsem měl odvahu přijít na pivo v rudém jen já. Je to naše nátura, s tím nic neuděláme. Za těch 350 Tě obdivuju, ale hlavně za ten výjezd do Opavy v počtu dvou - to je proti mojí šále, válka proti Všem;)


W4S3K 
Smysl?

20.04.2010 09:55

Vemu si hned na vědomí tvůj bod č. 6 a místo abych tento článek po přečtení přeskočil dál, tak ti řeknu, že je naprosto příšerný! S pár body určitě souhlasím (např siegl), ale některé jsou naproto mimo, některé ti už asi docházeli nápady co? Ale však piš si co chceš, ale jaký má tohle smysl?! Ač se poslední dva zápasy uplně nevyvedli, furt jsme vyhráli Derby, furt jsme první, furt hrajem na titul! Tak k čemu je dobrý nějaký takovýhle fňukání, co se udělalo špatně a jak se vlastně za spartu stydíš? Vzpamatuj se


Lustrigoal 
re: Smysl?

25.04.2010 11:11

Přemýšlel jsem co ti napíšu, ale napadlo mě pouze toto - jsi asi Slavista jinak si to neumím vyložit;), pokud ti můj článek nic neřekl tak asi Spartě nefandíš, jinak si to neumim vyložit. Ta problematika se týká všech, psal jsem to velmi obecně, není to žádný fňukání, ale pravý opak, píšu to aby bylo lépe, právě ne proto, aby se v tom pokračovalo. A pokud si myslíš že mi docházela slova...tak na to ti povím že článek jsem nosil v hlavě dva měsíce, kdo kdy něco napsal ví o čem mluvim. Budu se těšit na tvůj článek;) I za tvůj názor děkuji..


Tonda 
50-50 nebo tak nějak

20.04.2010 10:10

Článek je to oreginální,asi jako většina tady s něčím souhlas a s něčím nesouhlas.I já přidám bod po bodu svůj pohled:-)). Ad Siegl-z dnešního pohledu to hnus byl,musíš si ale uvědomit,že fotbal je hra emocí,já na tom zápase vzhledem k operaci nebyl.Čuměl jsem na to v Motole a můžu ti říct,že se mi chtělo vzteky brečet.Navíc si myslím,že Horst sám ví,že šlo o spíš o momentální jev a chybu.Nehrotil bych to.Řvát na Řepku,mi přijde stejně zbytečné jako některé jeho excesy.Ale myslím,že i on ví,že je to spíš obráceně.Národem Sparťanským je milován. ad Přestupy:Přestupová politika našeho klubu je opravdu zvláštní,na druhou stranu přehmatům,chybám se nevyhneš.Navíc platí,že ne každý hráč,do týmu zapadne a některé zapadnout nenechají. Návštěvnost:K tomuhle tématu jsem se vyjadřoval několikrát a hlavně ze svého úhlu pohledu a jelikož se většinou nesetkám s pochopením,nebudu to tu jitřit.Jen řeknu,obecně se ví,že Sparťanští fanoušci se rekrutují zejména mimo Prahu. Fandění:Fandění nejen na Spartě je problém,někdy kotel chápu.Vzhledem ke své tělesné (ne)zdatnosti nechodím do kotle.Nicméně se snažívám fandit,ale je těžký fandit,když vedle tebe sedí lidé a koukají na tebe jak na blázne a mnohdy tě i okřiknou:-)) a klub i UEFA tyto fans podporují.Většinou bychom chtěli být vášnivý a slušní,ale to se většinou neslučuje.Při fandění se většinou poněkud rozehřeješ...K tý Buggy dráze ti řeknu jen poznatek většiny rodičů.Dítě cca do 6-7 let není schopno sedět 90 minut a sledovat zápas (zejména pokud je nudný) a pak pro něj musíš mít alternativu nebo máš po zápase i ty:-)) Mach:Petr Mach je považován za kontroverzní osobu,se kterou nechce být současné vedení spojováno.Neříkám dobře,neříkám zle.Samozřejmě,že by klub jako Sparta by se mohla starat o "své" nejen hráče starat lépe,ale v ČR to jde. Web) Sám se několikrát uvažoval o sepsání čehosi,ale vždy sem to nakonec smazal nedopsané,protože se z článku stala neaktuální hovadina.Všech,kteří na těchto stránkách pracují si vážím a fandím jim.Snažím se pomáhat i jinak,každý by měl zamyslet,ale zase ne každý na to má... Šály:To co se ti stalo je blbý,ale zase žádná trága...možná to není správné ale děje se to všude.Píšeš,že by si za Spartu vraždil a šálu dáš dobrovolně???:-))).Ne popravdě,jít proti 4 sám je šílenství,ale pokud bych tam nebyl sám...Nedám:-)) Občerstven í a stadion:To je tragédie,aspoň,že to pivo nosej...i když já pak mám z fotbalu půlku...pivo = 5x WC:-)) ACS vs HCS...HCS je opravdu v lecčems co se týká marketingu,na druhou stranu iv ACS má oreginální zboží (povlečení,župan).Co mě vadí je darda k poštovnýmu.Přiznám se,že co nedělám v Praze jezdit tam do Fanu,kvůli triku se mi fakt moc nechce. Moje hamba:Občas neovládnu emoce a řvu na vlastní hráče:-))..časté chození na WC Ad Hřebík:Hřebík neměl tu funkci za těhle okolností vůbec brát..Vsadím se stebou,že kdyby to takhle bylo v Chelske,tak mu nepomalují dveře,bo by mu vyhrožovali rovnou smrtí....Z tohohle pohledu dopadl stratég z Benešova dobře:-))) Každopádně fandit se musí..SPArtáááááááá A vše má mít své meze...Prahááááááá Ale sranda musí být vždy.....Let's go!!


Lustrigoal 
re: 50-50 nebo tak nějak

20.04.2010 19:37

Tak jak jsem četl tvůj příspěvek tak mi to 50-50 moc nepřišlo. Vesměs se mnou spíše souhlasíš. Ohledně ty buggy dráhy, hale tam mi jde o to že ta plocha na tuhle blbinu zabere polovinu prostoru, ve kterém se mají lidé zastavit, sednout, nebo se o poločase netlačit. To že si tam tři caparti za poločas zajezdí, přece není záliba pro všechny. Mě to fakt namíchlo, proč místo jedný hloupý bugginy tam raději nedají jeden funční stánek pouze s pivem? Myslím že by to přitahlo více tatínků a více malých spartanů v jejich doprovodu. Jinak Hřebíkovi se smrtí vyhrožovalo, měl 24hodin denně ochranku, ale je to stará věc. Dík za názor.


Kocek 
Můj názor

20.04.2010 10:29

Předně dík za poměrně zajímavej článek, ale je v něm několik nesmyslů, který se pokusím vysvětlit. 2/ zapomeň na hráče jako Novotný, v dnešní době už tohle nehrozí. V tomhle byl "zlatej" komár, co hráče nepustil ven dokud jim nebylo 32 a neměli odehráno v repre. 3/ návštěvnost by mohla bejt vyšší, ale ještě před pár lety jsme byli s průměrem kolem 6 tisíc doslova trapný, poslední sezony průměr nad 10 litrů je solidní. 4/ kotel má někdy chování 13letýho smrada, kterýmu by měl někdo dát pár facek, bohužel se zatím pořád nedokázali kluci vypořádat s debilama. Zde je otázkou, zda to vůbec někdo v kotli chce, mně totiž přijde, že z toho má dost lidí vyloženě prdel a tím, že tam bouchaj petardy a řvou se rasistická hesla, si něco dokazujou. 6/ fans na webu, každýho nebaví psát komentáře, možná by stačilo udělat u každýho článku počítadlo. 7/ kradení šál odsuzuju, sám sem byl terčem pokusu o odcizení, a to od SPARŤANŮ. Jedna facka to tenkrát vyřešila, ale věřim tomu, že každej není jako já, a radši šálu odevzdá bez toho, aby se aspoň pokusil srdeční symbol udržet. 8/ pivo, sorry, ale pokud chodíš na stadion jak píšeš, tak bys mohl vědět, že už nějakej ten rok se točí normálně desítka géčko. Sice G je shit, ale nealko to fakt neni :))) 9/ Hřebík je magor, mám informace, jak se se klukům choval, takže tenhle člověk ať se Spartě vyhejbá do smrti pořádným obloukem!! 10/ HC-AC, zcela jednoduchý, na hokeji neuslyšíš nadávky vlastním hráčům, vedení, apod. Proto i spolupráce klubu s kotlem je tam na lepší úrovni. Když tam dělali před pár lety bordel nazi z fotbalu, kotel je vypráskal, tohle na fotbale bohužel nikdo neudělá. 11/ zažil jsem sám napadení kamaráda v Příbrami, a to jen proto, že měl skejťácký tenisky. Zde máme mezi fans skutečně dost velký problémy... 12/ pokora, hezké slovo, ale ti kluci jsou ve SPARTĚ, jejich sebevědomí je tedy na místě.


majk 
re: Můj názor

20.04.2010 10:48

zajmavý článek, je v něm krásně vidět, jak se to v Tobě mele všechno dohromady, asi jako v nás všech...... Když to tak čtu, připadá mi, že na Siegla nebučel nikdo. Asi jako, že všichni slávisti chodili na Strahov. Já teda přidám to, že já na něj nikdy neřval, byl to můj kůň. Ke zbytku jen ve zkratce. Péééétr MACH !!! Jáárda Hřebík !!! Juuude Slavie !!!


Kocek 
re: re: Můj názor

20.04.2010 10:53

Já to nepsal woe :)))


majk 
re: re: re: Můj názor

20.04.2010 11:23

nějaká kráva udělá překlep v reakci a ty mi z toho hned začneš dělat umění .... myslím, že každej pochopil, kam to bylo myšlený :-)


jin69 
re: Můj názor

20.04.2010 15:28

4./7./10./11. rofl Kocku :D....ty mas dost ty kluku.


Kocek 
re: re: Můj názor

21.04.2010 08:18

Toto je kvalitní názor. Nemáš na víc? :))))))


Lustrigoal 
re: Můj názor

25.04.2010 11:39

Podle toho jak si napsal ty komentáře tam zas tolik, těch nesmyslů není. Jen jiný úhel pohledu. S tím pivem, asi chodím do blbýho sektoru, ptám se vždy jestli to je nealko a vždy je odpověd ano. Tak tomu nerozumím.


Ýhut 
Souhlas

20.04.2010 12:27

Souhlasím s Tebou téměř ve všech bodech tvého článku.Jsem Sparťan tělem i duší.Navštěvuju pravidelně téměř všechny zápasy ACS i HCS a musím Ti dát za pravdu,že spolupráce fotbalové Sparty s fanoušky za tou hokejovou značně pokulhává.To se bohužel projevuje i ve stylu fandění.Zatímco na hokeji mě z fandění kotle příjemně mrazí v zádech a nemusím se bát do něj jít i s dcerou na fotbale si to dost dobře nedovedu představit a vezmu zavděk rodinnou tribunou.Vím,že vyhrocená atmosféra k fotbalu patří,ale chtělo by to více nápadů a kreativity směrem k podboře našeho milovaného klubu a méně běsnění některých rádoby fanoušků.Jinak bych chtěl samozřejmě vyseknout poklonu tvůrcům těchto stránek a vyjádřit jim podporu v jejich činnosti.


kuchi 
Komentáře

20.04.2010 12:28

Tady všichni zHerrerovari nebo co? takový dlouhý komentáře... Ale jinak dobrý, no :-)


Herrer 
re: Komentáře

20.04.2010 12:44

Až tě najdu, tak tě zabiju, až tě zabiju, tak tě sežeru, až tě sežeru, tak tě vyseru a až tě vyseru, tak tě zase sežeru:-)


majk 
re: re: Komentáře

20.04.2010 13:28

Happy end ?


HVK 
re: Komentáře

20.04.2010 14:36

síla co...jako by nemohli napsat vlastní články o:)


majk 
re: re: Komentáře

20.04.2010 15:25

on ? Už takhle je ofenzivní jak kráva, sleduješ jak si vyskakuje pod článkama ? Není to zdaleka poprvý, mělo by dojít k nějakému zasedání, kde se mu jasně vymezí mantinely....


Požár 
Dobrý článek

20.04.2010 13:28

Správný, že jsi ho napsal. Taky bych k němu měl pár poznámek. 1)na tom zápase jsem byl taky, přímo za bránou, na kterou to kopal. Sigiho jsem vždycky fanaticky zbožňoval a slyšet to sborové „Siegl Ven“ pro mě bylo hrozný. Naštěstí čas všem ukázal, že to byla chyba a Horst je uznávanou žijící legendou naší drahé Spartičky. 2) Přestupová politika byla hlavně v minulosti příšerná, teď myslím, že se to pomaličku lepší. Ale na druhou stranu kdo mohl tušit, že třeba vybouchne Štajner nebo Kulič? Ty hráči hráli dobře před tim, pak ve Spartě shořeli a teď zase hrajou dobře. Je to opravdu chyba klubového vedení a nebo spíš trenéra, který z nich nedokáže dostat maximum? Nemůžu si pomoct ale připadá mi, že často přijde nějakej hráč, první půl rok hraje super, má skvělý návyky, je pořád v pohybu ale po nějaký době zapadne do toho průměru a začne hrát statickej profesorském fotbal. Podle mého názoru chyby trenérů a malé náročnosti na hráče. A co se týče Brabce tak s tebou nemůžu vůbec souhlasit. Jedním důvodem je, že zkušený hráči jsou prostě potřeba – zvlášt na stoperu. Když v minulosti nemohl hrát SuperTom, tak jsem vždycky byli v prdeli. Ten za rok bude asi končit a je dobře aby tam pak někdo zkušenej zůstal (Brabce tipuju tak na 3 roky). A argumentovat tim, že by měli dát šanci Niklasovi (tragéd, kterého maj lidi rádi jenom proto, že je cizinec) nebo Susovi, který mám postavu staršího žáka, mi přijde naivní. 3)souhlasim, taky nechápu proč nechodí víc Pražáků. Co se týče fandění, myslím, že se na tom hodně podepisuje odtržení kotle od zbytku stadionu. Tim vedení hodně uškodilo atmosféře na stationu 4) s pokřiky nemám problém 5) naprostou souhlasím, Petra Macha si maximálně vážim. Udělal toho pro Spartu strašně moc a v každém rozhovoru se přiznává k tomu, jak moc jí stále miluje. Navíc každému, kdo trochu vidí do jeho kauzy, musí být jeho z jeho ostrakizování dvojnásobně smutno. 6) ať žije spartaforever.cz! 7) smutný ale není to problém jenom náš. Prostě mladý kluci no… 8) dlouhodobě mě sere občerstvení na stadionu. Jasně, klobása v rohlíku je debilita, o který se tady mluví často. Málo stánků a dlouhý fronty, je taky věc, která se v zahraničí nestává a každého otravuje. Ale já bych se zastavil ještě nad jednou věcí. Na spartaforeve.cz se často vyzývá k tomu abychom vzali na fotbal svoje holky nebo kamarádky. S tim naprosto souhlasim a sám tak často činím. Ale na co tu holku, kromě sebe  a fotbalu mám nalákat? Na klobásu? To nejí. Na pivo? Nepije. Je to sice blbost, ale já osobně třeba do kina chodim i kvůli popcornu a nachos a na pouť kvůli cukrový vatě. Možná se někdo budete smát, ale vážně si myslim, že je spoustu lidí, který váhaj jestli jít na zápas, když je třeba hnusně a nějaký dobrý jídlo by je mohlo zlomit ve prospěch Spartičky. (viz. Ručně dělaný langoše a výborná papriková klobása v Plzni nebo halušky na zimáku v Kladně ) 9) chyba Křetínského. Ale na tom Baníku by taky bylo hrozně smutno 10) už jsem to trochu naznačil v bodě 8. Lidi, kteří na Spartě mají na starosti práci spojenou s návštěvností a fanoušky prostě neodváděj dobrou práci. Nepřemýšlí nad tim, jak to zlepšit a jsou ostudou Sparty. Naprosto s tebou souhlasím, že pokulháváme. Vůbec by mě zajímalo jak jsou tyhle lidi vybíraný. Vždyť v republice by jejich práci chtěli dělat tisíce sparťanů, mnozí určitě i odborníci na marketing, kteří by radši dělali pro Spartu, práci svých snů a klidně i za míň peněz než berou jinde. 12) někdo tady v komentářích psal, že nemá žádnej problém se sebevědomým vystupováním ale musí se to přenést do hry. S tim stoprocentně souhlasím. Ať je klidně Zeman, Kadlec nebo Folprecht namachrovanej, ale ať tu svojí agresivitu pak prodá v zápase! To se bohužel neděje. To platí hlavně u Zemana, mimo hřiště frajer ale na hřišti je jak leklá ryba se sklopenou hlavou


majk 
re: Dobrý článek

20.04.2010 13:33

halušky mám na Spartě furt :)


Kocek 
re: Dobrý článek

20.04.2010 14:54

Předně, chyba je v lidech, protože na stáncích je nahoře z obou stran šipka, která ukazuje směry front. Tudíž já v poločase přijdu ke stánku, a jelikož 150 lidí stojí zleva, jdu zprava, kde jsou přede mnou lidi tři. A co se týče popcornů a podobný emerický kultůry, tak sorry, ale pokud už chce jít se mnou holka na fotbal, tak jde na FOTBAL, a ne na tyhle pitchoviny :)) Klobásu a pivko si dá skoro každá, a když už ne, tak ty dvě hodiny na stadionu přežije opravdu každá. Na popcorn a podobný hnoje se chodí ke stánku na matějský, ne na fotbal.


Požár 
re: re: Dobrý článek

20.04.2010 20:02

Napsal jsi to správně - "přežije". A to myslim, že by nemělo být cílem klubu. Ten popcorn jsem uváděl u kina, na fotbal bych ho netahal, uváděl jsem ho jako příklad. Cílem lidí(vedení) ze Sparty by přece nemělo být, aby lidi to na zápase "přežili", ale měli by se je snažit přilákat. To se týká hlavně těch mezních diváků. Jasně, že já nebo ty tam půjdem kdykoliv, protože milujem Spartu a na ostatních věcech jako je počasí, fronty nebo nudnej fotbal, nám zas tolik nesejde. Ale většina lidí zváží i ty ostatní věci, i ty mimofotbalový. Některý klub ovlivnit nemůže(počasí, hra sparty), ale některý ano(komfort, občerstvení, cena vstupného). A já si prostě myslim, že v tý práci s diváky má Spartička bohužel mezery


majk 
re: re: re: Dobrý článek

20.04.2010 20:09

kdo jinej, než klub může asi tak hru ovlivnit ???


Kocek 
re: re: re: Dobrý článek

21.04.2010 08:20

Souhlasím, že vždy je co zlepšovat. Ale beru to podle sebe, když už ženskou občas na fotbal dostanu, tak tam jde proto, že jednak jde kvůli mně, a pak jí fotbal zajímá. Nepotřebuje tam prostě 20 druhů občerstvení, spíš by uvítala kvalitnější WC. Myslím si prostě, že na Spartu se má chodit proto, že je to Sparta, a ne proto, abych měl gastronomickej festival :)


SexuoIog.Radim 
re: re: Dobrý článek

21.04.2010 13:10

Nebojte se, už jsem pomohl horším případům než jste vy.Zastavte se u mě v ordinaci a já vám na to něco předepíšu.


piskyn 
re: re: Dobrý článek

22.04.2010 10:19

Ahoj, to s tema sipkama bych tu moc neventiloval. Nam vsem vsimavejsim potom hrozi, ze si klobasku s Geckem uz nedame a nebo si na ni pekne postojime :)


Kocek 
re: re: re: Dobrý článek

22.04.2010 16:05

Musíme si pomáhat :))


Lustrigoal 
re: Dobrý článek

23.04.2010 19:37

Nejblbější nápady občas bývají ty nejlepší...Mám s polovičkou stejný problém, raději jde na hokej, protože si tam dá aspoň svařák a popcorn, když já se věnuju plně hře. Něco na tom bude, když pak jdeme do divadla v každém je pivo, víno nebo rum;) Pro ty holky to je ještě složitější, vemte si že jich tam je po skromnu, a když člověk vidí o přestávce frontu z jejich hajzlíku, která stojí...no tothle a takhle to snad komentovat ani nechci...Ale určitě by pomohly na hajzlíkách normální žlaby na ch..ní, nachápu na co je tam cca 20 samotek...to opravdu prenávku nezrychlí...A stánky s pivem by měli být na každém rohu minimálně dva, co je na tom stůl+chlazení+obsluha, solo prodej piva, stejně nic víc člověk nepotřebuje...


7kaka7 
re: Dobrý článek

08.05.2010 00:30

Já ti řeknu jak jsou ti lidi vybrani, jsou to kámoši nakýho bejvalího vexláka z václaváku co se podvodně dostal k penězům,a kámoš lojzu z václaváku vezeme do fotbalu se zakopat a brát prachy, ten marketing by zvlávl líp i nákej manager z MCdonaldu, Je škoda že se nespojí hokejovej a fotbalovej kotel....


filipkaran 
Skoro jako kdyby někdo psal moje myšlenky...

20.04.2010 14:25

Co se týče Horsta, tak obrovskej respekt.Přestupová politika je prostě politika, ty Rka jsou víc než zajímavý, ale myslim, že situace začíná vypadat dobře. Návštěvnost mě mrzí víc než cokoliv jinýho, hlavně že o sobě každej druhej řiká, jakej je sparťan, ale jít na fotbal, to ne...by mě zajímalo, kolik lidí, kteří jsou fanoušky Spartičky na fb, nikdy nebylo na stadionu...Mach je osobnost, bez které by dneska možná sparta nebyla, klidně by se Generali arena mohla jmenovat Machův stadion a nikdo by nemohl říct ani popel...Fanoušci SF, to je prostě nádhera, jsem tu pečenej vařenej, s některými nesouhlasím, s některými jo, kde cejtim potřebu, tam komentuju. Kradení šál, taky to jedna moje šála odnesla...i moje hlava...ale šel jsem do sebe a už se na mě nikdo ani křivě nepodívá...Pivo se točí, jen na poháry je to humus...Abych se přiznal, v době Hřebíka jsem byl ještě docela puberťák, takže jsem ho nejdřív miloval a pak nenáviděl, ale Hřebík ven jsem neřval, já tohle prostě nedělám...Hokejoví fandové nemají fotbalové v lásce, to je jasná věc, ale jelikož hokej moc neberu, tak je mi to vlastně jedno, že mají lepší podmínky a tak, to můžeme jen závidět. Já svou hanbu prožil na podzim při zápase s Kodaní, trochu víc jsem popil a pak viděl všechno dvakrát a po půli jsem musel odejít, bylo to poprvé a taky naposledy, co jsem byl na Spartě nadranej a ještě jsem odešel před koncem...Pokora hráčů...já osobně marně čekám, kdy přijde někdo další, kdo se bude chovat jako kluci ze starý školy, kdo nebude holkáč a slečinka...prostě kluk s koulema a selskym rozumem, kterej se bude rvát do posledního dechu za svůj klub. Závěrem jen podotknu, že za Spartu jako takovou jsem se nikdy nestyděl, ale za některé "fanoušky" se občas stydím(ať se to týká chování, myšlení a nebo toho co občas vyblejou za bláboly), jednou jsem se styděl za sebe a už to víckrát nehodlám opakovat :) Domluvil jsem. ACS!


apator 
fandeni....

20.04.2010 14:40

Diky za skvely clanek. Pro me osobne nejvic dulezita vec je fandeni. To je prave to co se musi zlepsit. A to co nejdrive! V souvislosti s tim me napada jedna vec: Proc se nenechat inspirovat nekam v zachranici? Nemyslim opicit (jako seshitci) ale inspirovat! V dnesni dobe spousta fanousku se spratelenych klubu po cele evrope meni napady a nazory, spolu fandi a pari  Heslo „sami proti vsem” uz je pro me tak trochu minulost....


Sayrayt 
Proč lidi nechodí na Spartu

20.04.2010 15:41

Řekl bych, že odstavcem 11 sis odpověděl na odstavec 3. Já byl na Spartě jednou v kotli a dostal jsem od nalitejch sparťanů přes hubu, protože jsem odmítl řvát Jude Slavie. Dobrá, v kotli jsou debilové, až přijedu příště, pujdu na tribunu. Na tribuně tam na mě nastoupili dva ožralý mladíci a začali do mě kérovat, že nejsem pořádnej sparťan. Tak jsem se sebral a už nikdy tam nepujdu. Mam to do Prahy 150 km a kvůli fotbalu si tam nenechám srát na hlavu.


Jumbo1 
re: Proč lidi nechodí na Spartu

20.04.2010 15:48

Zajímavý je, že chodím do kotle 10 let, na tribunu zajdu výjimečně, jezdím na výjezdy v klidu ultrasvlakem-zpravidal zase do kotle...a problém jsem měl jednou jedinkrát při hysterii kolem Hřebíka...plus na výjezdu v Eindhovenu, ale to byla demence policie, ne problém s fans. Jinak není žádný extra přátelský prostředí v kotli není, ale problémy taky ne. A na tribuně? Tam si problém nedoveu představit...


Sayrayt 
re: re: Proč lidi nechodí na Spartu

20.04.2010 22:47

Ok, tak máme každej jinak nastavenou hranici toho, co nám připadne normální a co ne. Mě třeba řvaní Jude Slávie přijde naprosto stupidní a uplně mimo mísu, někomu to nevadí, někdo se v tom vyžívá a myslí si, že to k fotbalu patří. Já holt patřim mezi lidi, kteří si rádi zařvou "Sparta" nebo klidně i "Rozhodčí je píča", protože se to týká té hry. Nejsem žid, ale řvát Jude Slavie je pro mě pod úroveň. Argument, že se to řve už deset let neberu, přeci nebudu napodobovat ožralýho nácka, kterej před deseti lety vymyslel píčovinu a teď to řve celej kotel a připadá si hustej :o( A co se alkoholu týče, to pivo na zápas samozřejmě patří, ale proč je na fotbale tolik lidí nametenejch skoro pod obraz, to vážně nechápu ?!?! Na hokeji jsem to nikdy nepotkal. SPARTA FOREVER!!


acskncl 
re: re: re: Proč lidi nechodí na Spartu

20.04.2010 22:51

Uz mozna 20 let;-) Jude Slavie!!!


Ludva 
re: re: re: re: Proč lidi nechodí na Spartu

21.04.2010 12:41

Ty jsi zase nametenej co?:))))


pohadkar 
re: re: re: Proč lidi nechodí na Spartu

23.04.2010 07:22

Nebudu se rozepisovat. Táhni do hajzlu, žide!


Kocek 
re: re: re: re: Proč lidi nechodí na Spartu

23.04.2010 08:59

A hned je ten svět hezčí, cooo?


Sayrayt 
re: re: re: re: re: Proč lidi nechodí na Spartu

26.04.2010 23:53

A klubová pokladna o čtvrt milionovou pokutu chudší, ale to nevadí, hlavně že sem si zařval :(


Perssi 
Kotel

20.04.2010 17:21

Jsem spartan ale někdy mam 100chutí založit svůj vlastní kotel, kotel který bude jednotný a né nebezpečný sám sobě. Mnohdy se stidim za náš kotel.


Senior 
re: Kotel

21.04.2010 07:52

Já se zase stydím, když někdo napíše STIDÍM a není to cizinec (tomu bych to odpustil).


lucifer.pekelny 
re: re: Kotel

21.04.2010 09:46

je z Persie, tak mu to odpusť :-)


Baudyno 
Baudýno

20.04.2010 17:45

s tou náfštěvností mě to taky moc mrzí...mám kamaráda kterému před každým zápasem na který jdu volám a tahám ho na Letnou...ale dozvídám se ze se raději koukne v telce protože nehodlá půl poločasu čekat na pivko a druhou půlku ve frontě na záchod...a tak jdu sám..do kotle a fandím jak o život, ale holt bez pifka abych si užil fotbal a viděl ho celej! nevím jestli to jde, ale co takhle zorganozovat internetovou petici za zlepšení pitného režimu na Spartě a poslat to ofiko vedení ACS??? jinak článek pěkně napsanej..dík za něj..a taky dííík za spartaforever!!!


Lustrigoal 
re: Baudýno

20.04.2010 19:47

Můžeš začít shánět podpisy;) Tomu nikdo nikomu nebrání, myslím že i z toho článku každý pozná že každá iniciativa je dobrá. Na FB si utvoř skupinu a mužeš sepsat body co kde jak a proč... Na kamaráda se vykašli, páč už má asi komplex už z toho, že někam vůbec musí jít;) A pivo a fronta? Holt každozápasový chleba každého fanouška...


Everlast 
Sparta

20.04.2010 20:04

Článek je uprime napsanej.Klobouk dolu ze si stim das tolik prace.Se vsim souhlasim.Sam chodim do kotle a uzivam si fandeni s klukama.Myslim si ze se hodne zmenilo a uz nepotkavam tolik ultrapravicaku.Je tam porad hodne lidi co maj o kolecko min,ale stim uz nic neudelas.Jsem spartan a vzdycky budu!!Pis dal tvoje clanky jsou super.Rad ctu clanky co jsou od srdce.A to ty tvoje jsou!!Spartaforever


Lustrigoal 
re: Sparta

23.04.2010 19:39

Jsem nevěděl že si můj brácha změnil Nick;) Ne, díky určitě něco zajímavého vymyslím.


Škarpa 
Zajímavý článek

20.04.2010 21:59

Abych řekl pravdu s většinou s tebou souhlasím především to s panem Machem je to ostuda!!!


acskncl 
asi tak

20.04.2010 22:42

Mach souhlas. Jude Slavie je zaklad. Pivo na Sparte v lize je, sice horsi nez v hospode, ale je to alko. Saly se brali a brat budou je to vsude a stim se smir.


milafisa 
dobý článek

21.04.2010 00:27

super clanek,vesmes souhlas.jeste bych se chtel vratit k pokriku jude slavie.vubec nerozumim tomu proc tento idiotsky pokrik kotel skanduje,kdyz tim muze poskodit svuj klub? ten klub, ktery jak vsichni rikaji maji ve svem srdci? ato nemluvim o pyru a podobnych vecech.kdyz je neco zakazany,tak at se nam to libi nebo ne,meli by jme to respektovat. a jeste vzkaz redakci,a podekovani:JEN TAK DAL!!


Ludva 
re: dobý článek

21.04.2010 12:44

Hovno, když "je zakázaný" něco co si myslím, že je dobrý, budu to dělat a budu to křičet a budu se snažit, aby to nebylo zakázaný. Ono to totiž není jen "zakázaný" on to NĚKDO zákázal a ten někdo musí vědět, že se mi to nelíbí.


drapek z lasicky 
re: dobý článek

21.04.2010 22:57

Proc?? Protoze Sparta!!! Ty kornoute nechapavej. PS:AGAINST MODERN FOOTBALL!!!


disi 
re: re: dobý článek

22.04.2010 08:58

...ty máš taky jednoduchý život,co?


Bruska 
re: re: re: dobý článek

22.04.2010 12:22

Respekt nevznikne nikdy zákazem. Samotný zákaz neznamená, že se s ním je potřeba smířit. Naopak když je jako v případě pyra nesmyslný, je potřeba udělat vše proto, aby se zrušil. Fotbal je sport postavený na tradici, proto máme právo při něm stát, používat vlajky, pyro a urážet soupeře.


Sayrayt 
re: re: re: re: dobý článek

26.04.2010 23:57

Jak si přišel na to, že máš na něco právo?? Kdo ti to právo dal?? Víš, že tradičně byla tahle země rakouská, takže když teď přijde nametenej helmut a sebere ti barák, tak je to podle tvý logiky v pořádku?? Fotbal je o dohodě, kdy ti klub nabízí za určitých podmínek nějakou zábavu a ty tu nebídku buď přujmeš nebo odmítneš. Právo dělat bordel ale rozhodně nemáš!


1893 
Jestli jsem se někdy za Spartu styděl ? Nikdy

21.04.2010 00:35

Za Spartu jsem se nikdy nestyděl protože jsem jí nikdy neměl personifikovanou s nikým a ničím. Ti všichni kolem ať hráči, fanoušci, trenéři nebo majitelé jsou jen jejími mravenečky a sluhy v budování nesmrtelné slávy. Já Sparťan jsem toť má je víra, naděje i opora.


Senior 
Aleši pyčo!

21.04.2010 07:56

Bravo! Jsem hrozně rád, že v tom sešívaném a klokaním hnízdě zvaném Prosek nejsem jediný sparťan. Pravda, ty nejspíš bydlíš na severním okraji a já u Královky, ale i tak to potěší. Potkat na Proseku sparťana je skoro zázrak.


Lustrigoal 
re: Aleši pyčo!

23.04.2010 17:13

Nene, já bydlím asi kousek od tebe, ale moje domácí hřiště je Bella, tak když mě tam uvidíš tak si dáme panáka;) Ani jsem si nevšiml, že by to tam bylo tak hrozný, jak byla taková ta putika nad dřívějším Albertem tak ta byla pouze o Spartě, tam to vypadalo jak kdyby Spartou tapetovali ;););)


janecek 
Konečně to někdo po X letech rozštípnul !!! BRAVO

21.04.2010 12:51

Jsem neskutečně rád za tenhle článek a musím úvodem napsat , bez jakéhokoliv klišé, že jedině servr Spartaforever mi po letech totální rezignace a mého vlastního úpadku vrátil chuť do dění kolem mé a naší milované Spartičky. A to myslím skutečně vážně. Těch důvodů a okolností, kdy se člověk po několika desetiletích dění kolem Sparty rozhodne s tím skoncovat je mnoho a nesporně několik z nich a to naprosto zásadních je popsáno zde v tomto článku. Jsem už fakt starej matador, někde ve věku mezi čtyřicítkou až padesátkou. Odjezdil jsem toho ze Spartičkou tolik a mám s ní tolik zážitků, že většina z Vás ještě snad ani nebyla na světě, když já už jsem bouřil na stadionech ještě federální ligy coby vlajkonoš.Nespočítal bych počet výjezdů, měst, stadionů a už vůbec ne piv :-) Žilina , Dunajská Streda, Petržalka, Košice, Prešov, Nitra, Salcburk, Bodeaux, Brémy, Berlín, Parma, Milán, Manchester, Lyon a desítky a desítky dalších. Můj první výjezd se datuje do roku 1982.Nebudu se nijak sáhodlouze rozepisovat o Sigim,Machovi atd. To jsou a vždycky byly ikony klubu, kteří toho pro něj udělali tolik, kolik by celý slavný Křetínský nestihl ani za tisíc let! S tím souvisí i to, proč nefunguje přestupová politika klubu, proč lidé nechodí a nefandí.Ti, co udělali v posledních letech ze Spartičky pouze nechutný byznys a zdroj na peníze( i když to se jim samotným malinko vymklo z rukou), ti nestijí o diváka na Letné a nejsou ochotni pro něj udělat prakticky vůbec nic. S trochou nadsázky si dovolím napsat to, že v podstatě třeba možnost občerstvení na Spartě byla v roce 1982 možná daleko lepší, než dnes! Vyšší počet stánků, stejné párky jako dnes, všude pivko, do toho prodavači s koši a pivkem, kteří chodili mezi lidmi v hledišti! Z dnešního pohledu asi utopie, ale mělo to své kouzlo a romantiku! Co se možnosti občerstvení na stadionu týká a třeba nákupu ve fanshopu, nemusím těm, kdo jezdí ven mimo republiku asi vykládat, jak to vypadá jinde. Kilometr od stadionu, lemovaná cesta po obou stranách stánky, kde najdete vše od ryb počínaje, po kuře konče, přes mekáče, brambůrky , piva atd. atd, šály, vlajky, dresy, klobouky, trumpety, no prostě co srdce a žaludek ráčí. Takhle to funguje všude ve vyspělých fotbalových zemích.Tady? Škoda mluvit. Jeden utrápenej mekáč, kam se stejně přes x plotů nedostaneš a jeden malej zoufalej fanshop s dvěma evidentně nasranejma prodavačkama, které to tam nebaví a kde si můžeš koupit tak maximálně nechutně předraženej, rok starej dres. A všechny tyhle věci, který jsou rok co rok stejný a léta ubíhaj, Ti berou spousty chuti a iniciativy do všeho. Ale jseš pořád držák, chodíš na každej zápas a jezdíš ven. Jenže ty střípky se do tý mozaiky skládaj, už to není titul rok co rok, už to není pohledná hra a ve finále zjistíš, že platíš horentní sumy za to, abys strávil 2 hodiny v naprosto příšerným prostředí, bez možnosti si to kapku zpříjemnit, kde se nemáš ani kde vychcat ( kterej idiot si už 30 let myslí, že 15 tisíc lidí se může během přestávky nacpat do jedněch dveří s 60 cm futrama?), abys koukal na frajírky, kteří toho moc neuměj. Anebo kterým ani nestojíš za to, aby ti přišli poděkovat, když se za nima trmácíš 1000 kilometrů.No a jako finále Tě po těch letech dorazí to, kdy na tebe, jako na starýho chlapa naběhne komando vlastních tupounů, když se v Ostravě zastaneš místních kluků, kteří na nás čekají u vlaku až dorazíme, aby mohli být s náma v tlupě a riskujou daleko více, než my. Ale pro naše vlastní hovada z kotle jsou to jen burani a žádní Sparťani.A neváhají je napadnout a sebrat jim šály. Ty se jich zastaneš a schytáš to s nima. Je ti přes 40 a řekneš si najednou a DOST !! Tohle fakt nemám zapotřebí. V souvislosti se spoustou tady popsaných věcí jsem si řekl dost, jsem starej, mám rodinu, seru na to. A dva tři roky to skutečně dodržel. Ale pak zahlodal červíček, jukneš na stránky, zajdeš jednou, dvakrát a už jsi zase v tom:-) A musím říct a fakt vážně, že nebýt Spartaforever, nestalo by se to. Díky Vám, za tu aktivitu, díky za tyhle stránky a kdyby byl jen jediný fans jako já, kterého to přimělo k návratu a k tomu, že to i v těhle letech má smysl, pište dál, stojí to za to !! Díky za Vaše stránky, díky za tenhle článek !!!! Ať žije naše milovaná Spartička !!!


gero 
re: Konečně to někdo po X letech rozštípnul !!! BR

21.04.2010 13:58

Člověče respekt ! Uplně jsem to zhltal,jak si to napsal :-).Ještě k té Ostravě,to byl který rok ? To fakt Sparťani zmlátili Sparťany a vzali jim šály ?


janecek 
re: re: Konečně to někdo po X letech rozštípnul !!

22.04.2010 04:38

nepamatuju si přesně rok...je to cca 5-6 let zpátky a k tomu napadení tam došlo ze stejných důvodů 2 roky po sobě a bohužel nejen tam. Z toho může být normálnímu sparťanovi tak akorát smutno. Bohužel to je a bylo přesně tak, jak jsem napsal..:-(((


Lustrigoal 
re: Konečně to někdo po X letech rozštípnul !!! BR

25.04.2010 11:31

Hmm, tvůj komentář mě velmi potěšil. Jsem rád že je více lidí co to vidí stejně. Taky jsem měl tyhle stavy, ale dva roky mi to nikdy nevydrželo. Jednou mě na Letný zbili policajti, to bylo něco LM strávená v antonu, skrvavenou hlavu, a to vše za nic. Není nic lepšího než jít na fotbal a někdo tě tam ztluče. Nemám nic proti férovkám, ať se klidně lidi (hooligans) perou, ale někde mimo, tak jak se to dělá za hranicemi. To mi vlastně přijde i v pořádku. Ale napadnout tátu od rodiny na ulici, to je demence nic víc nic míň. Hale dobrý by bylo kdyby si o těch starejch výjezdech klidně taky něco stvořil, docela by mě to zajímalo. Když si byl prvně venku já tu ještě nebyl;););) Co se týče toho piva, máš naprostou pravdu se vším. Moc bych chtěl aby se na Spartě třeba pilo pivo z takovejch těch papírovejch kelímů s hvězdičkama, ty určitě víš o čem mluvím. udělat to jako retro zápas a pivo by mělo tejct proudem, ne stát tam deset minut u stánku. Díky.


vavra5 
souhlas

21.04.2010 14:06

já s tebou naprosto souhlasím a sem rád že to tu konečně nikdo napsal!!!!!!!a pokračuj v tom psaní!!!!!


matospilka 
At žije SPARTA!!!!!!!!!!!!!!!

21.04.2010 17:08

Dobrý,dost dobrý, ve většině případů s Tebou souhlasím Piš dál!!!


jarinvdf 
Chorály

21.04.2010 17:53

Trénink chorálů je super počin ke zlepšení fandění,kdo se nemůže zúčastnit,trénujte aspoň zde :http://www.fanssparta.wgz ...


Terka 
Klanim:)

21.04.2010 18:17

Klanim před autorem. Fakt vydařenej článek. Nejvíc mě zaujal 4. bod. Snad jako bych ho psala sama já. Palec nahoru, Aleši! :)


Jyryb 
Ještě k Horstovi

21.04.2010 20:17

Na zápase jsem byl. Když pročítám komentáře, mám pocit, že spousta lidí má krátkou paměť nebo jim ji zastřela nostalgie. Horst je dnes legenda - bez debaty, ale v době vzpomínaného zápasu byl pouze stínem Horsta, kterého si Letná pamatovala z minulosti. Neproměněná penalta nám Všem jen sundala růžové brýle. I legendy odcházejí ...


Texas1893 
...

21.04.2010 21:35

1) já si ten zápas pamatuju, seděl jsem s tátou a jeho kamarádama nad hodinama. Siegl tehdá hrál už dost dlouho hovno. Prostě už zabíral místo a pořád hrál a nastupoval. Dneska asi těžko pochopitelný, ale ta neproměněná penalta byla taková poslední kapka. Kdo to nezažil, tak ať se k tomu radši nevyjadřuje. Dneska mě to svym způsobem taky štve, protože těžko budeme mít dalšího Sígl Horsta. Co se týká Hřebíka, tak to byla prostě kurva, tady se vesele zapomíná na to, že na začátku tý sezóny měl klid, jenže když hned ve druhym kole Mostem vyhrajeme s obrovskym štěstim, protože Most měl kopat penaltu a posledních asi 15minut nás tlačí nováček na Letný... ve čtvrtym kole drtí Brno, který do tý doby neudělalo ani bod a pak v Liberci (kterýmu jsme mimochodem vzali 4 nejlepší hráče v létě) prohrajeme rozdílem dvou tříd, tak se neni čemu divit. A ať se ti to líbí nebo ne, tak k určitejm hráčum by se mělo přistupovat jinak. Když to převedu na dnešní dobu, tak jinej přístup budu mít k Sionkovi s Řepkou a jinej k Zemanovi s Vackem. Tim neřikám, aby ty hráči měli úlevy, ale je to o psychologii, kterou prostě Hřebík evidentně neovládá.


Lustrigoal 
re: ...

23.04.2010 18:57

Zajímavý názor. Ale myslím, že on to ovládá velmi dobře, ale pouze v tom okamžiku když má na svou stranu nakloněnou celou kabinu. Pokud se mu někdo vzepře tak ho jednoduše odstaví. V tom příspěvku jsem to napsal docela jasně, souvisí to i s tou přestupovou politikou, rotací trenérů atd...


Ludva 
SIIIGL HORST !!!

21.04.2010 21:54

Na tom zápase s Bordeaux jsme měl chuť všem kolem sebe rozbít huby! Na hrající legendu (už jí byl v té době) se nepíská a neřve tímto stylem, ani kdyby hrál tužku 10 zápasů a nedal 3 penalty! Doufám, že jsem to dobře pochopil, že ta šála s Homolkou za těžký prachy ti zůstala??:))


Jyryb 
re: SIIIGL HORST !!!

22.04.2010 18:11

To potom nepotřebujeme nikoho kupovat. Pepa, Ivan, Franta, do nedávna i Andrej atd. :-) Je mi to dodnes líto, ale pískal bych znovu. :-(


Ludva 
re: re: SIIIGL HORST !!!

22.04.2010 18:50

Tak to jsi s prominutím vůl!!!:) ..to je asi jako s tím pískáním obecně když hrajou hráči tužku, já na ně prostě nepískám, držím hubu a jsem nasranej a kdyby na to jo došlo, tak třeba radši nepřijdu, než vlastním hráčům to ještě ztěžovat tu situaci když se nedaří..natož hrající legendě. Nadávkama a pískáním ještě nikdy nikdo nikoho k lepšímu výkonu nevyhecoval.


WvP 
re: re: re: SIIIGL HORST !!!

22.04.2010 19:58

Souhlasím! Nikdy se na vlastní nepíská ani nenadává, ale na druhou stranu zase nebudu ve svém věku skákat a trdlovat, když se hoši mladší než můj syn na hřišti plouží tempem pohřebních koní.


Ludva 
re: re: re: re: SIIIGL HORST !!!

22.04.2010 20:45

Jak jsem napsal..pokud by to mi jo znechutil nějakej jednotlivec nebo snad celej tým, tak tam prostě radši buď nepujdu ("co bych tam taky chodil, když ten Horst hraje už tolik zapasu tužku, že se na to nedá dívat, že jo") nebo se prostě bavím fanděním a ten výkon ignoruju:)..ale že na někoho zapískám nebo mu budu nadávat do č.ráků...on snad na základě toho začne hrát skvělej fotbal?? NE!..:)


Jyryb 
re: re: re: re: re: SIIIGL HORST !!!

22.04.2010 22:24

To bych už musel přestat jezdit dávno. :-) Na Letnou a zpět domů to mám cca 330 km. Jezdím dál .. fandím a doufám ... Nepsal jsem nic o nadávání do přirození. To vůči vlastním hráčům není můj styl. Ale tenkrát to s Horstem bylo jako se "starou". Dlouho jsme ho všichni milovali, pak přišla doba kdy jsme ho trpěli, pak se začaly vkrádat myšlenky, že bez něj by nám bylo lépe - dusili jsem to v sobě dlouho. A pak to přišlo ... nebylo to plánované ... nerozpoutal to jednotlivec ... jednoduše přišlo to, co přijít muselo - dříve nebo později, spustila se lavina ... :-(


Herrer 
re: re: re: re: re: re: SIIIGL HORST !!!

23.04.2010 08:55

Máš naprostou pravdu. Tak nějak to bylo...


Herrer 
re: re: re: SIIIGL HORST !!!

23.04.2010 08:08

Já si nejsem až tak jistej, že pískání nemůže pomoct. Podle mě v minulosti byla právě i tahle náročnost fanoušků jedním z aspektů, který dodávaly Spartě sílu, protože kluky včas vrátili na zem, když už si mysleli, že jsou i tak nepřekonatelný a stačí jim to nějak odchodit. Samo ten mančaft musí bejt v tý době sám o sobě natolik silnej a v dobrý pohodě, aby to pomohlo. Když jsou už tak ve sračkách, tak je to kontraproduktivní sviňárna, to je jasný. Z toho mi vychází, že tenkrát bych pískal znovu(i když na Sigiho už bych asi neřval), zatímco dnes na ten mladej vyjukanej mančaft pískat nebudu až do doby, než bude zase dominovat:-)


Lustrigoal 
re: SIIIGL HORST !!!

23.04.2010 13:30

Jelikož ti čtyři pánové měli v ruce plný piva tak mi díky bohu zůstala. To jsem jí něměl na krku ani pět minut, a už jsem se s ní pomalu loučil!!! Ale pak hřála dobře ;););) S Horstem jsem o tom mluvil, když začal Spartu trénovat, moc velkou hlavu si z toho nedělal, ale bylo na něm vidět že ho to mrzí. Nejen to že tu pětku zazdil, ale i ti jak se lidi zachovali. Ale co vem to čas. Je trochu divný, když ted vidím jak Vládík Šmicrů dělá v Edenu rozlučku, proč Sigi neudělal tenkrát něco podobného, nebo spíš Sparta pro Sigiho, kdyby to pojali v podobném stylu, určitě by to nebylo od věci...Ale to je stále to co by kdyby...


misulka_m 
Souhlasím

21.04.2010 22:19

Mě osobně se článek moc libil.S některými body souhlasim stoprocentně.


schupa 
Díky

22.04.2010 11:41

Super clanek, vetsinou souhlasim a diky zes to napsal.


1893 
Horst Siegl

22.04.2010 23:05

Pokud se dobře pamatuju tak tam byla jistá souvislost s tím, že se fanoušci dobývali na oslavu hráčů Sparty a Siegl byl nějak moc aktivní u dveří aby nebyli vpuštěni. Pak mu to po tý penaltě sečetli. Podle mě byl do zahrávání penalty moc hrrrr. Měl si uvědomit v jakejch je sračkách a nechat to jinýmu. Mám pocit, že stejně jako on odnesl neproměněnou penaltu Hapal který se na ní hrnul stejně nesmyslně. Podle mě se oba pánové projevili neskutečně naivně když si mysleli, že jedním proměněným pokutovým kopem ve veledůležitou chvíli vykoupí výkony které v té době podávali.


Ludva 
re: Horst Siegl

23.04.2010 09:29

..no ale uznej, že kdyby!:) ty góly oba dali, tak by si ještě nějakej zápas (nikoli jeden) v dresu Spartičky (na výsluní) užili!:) Takhle prostě ne...nevidím v tom naivitu...ale risk "buď A nebo B"...nevyšlo to:)


pesfilipes 
re: re: Horst Siegl

23.04.2010 11:19

to nebyl risk buď a nebo, to byl pokus zaplácnout tehdejší sračkový výkony (u obou jmenovanejch) "snadnou" kořistí - penaltou... žel oba se z ní ale posrali úplně stejně, protože ten červ, že hrajou kulový a tudíž si nevěřej, byl megačerv...


1893 
re: re: re: Horst Siegl

23.04.2010 12:42

Samozřejmě, že kdyby tak asi jo :-))) Ale přišlo mi to sobecký. V ten okamžik oba nemysleli na Spartu, ale na sebe. Já na ně opravdu nepískal, nasranej jsem byl, ale zase si říkám, že schválně to neudělali. :-) Přiznávám, že jsem naposledy řval Kotal Ven! Od té doby řvu jenom na hráče soupeře. Pravdu mají ti kteří tvrdí, že hráčům to řvaní nepomůže. ( ale na druhou stranu uznám, že si fanoušek krásně uleví :-) )


Kocek 
re: re: re: Horst Siegl

23.04.2010 14:05

Hapal byl ve svý době jedinej, kdo za Spartu něco hrál...


SexuoIog.Radim 
re: re: re: re: Horst Siegl

23.04.2010 15:59

cha chá, tak ani fotbalu nerozumíš. Kocando, ubožáčku, vztekání se a výhružky jsou známky zvýšené agrese. Jako lékař ti doporučuji si najít děvče, zajít si na procházku, nebo si udělat dobře mastrubací.


Kocek 
re: re: re: re: re: Horst Siegl

28.04.2010 13:09

Již víme odkud píšeš, takže smyčka se utahuje.


Herrer 
re: Horst Siegl

23.04.2010 15:11

Čéče, máš recht. Něco takovýho tam tenkrát taky hrálo roli. Máš paměť jako slon(lokajskej smajlík):-)


Lustrigoal 
re: re: Horst Siegl

23.04.2010 15:32

Myslim že pravdu nemá, pokud by v té době byl opravdový špílmachr, tak hraje proti Barceloně doma v základu a nezačne na lavičcce. Tenkrát mě strašně štval, že si vzal číslo 99, to mi k fotbalu jednoduše nešlo. Jinak Hapal měl vždy strašnou smůlu na zranění, mohl by si podat ruce s Jirkou Rosickým...


acko1893 
Výjezd Do Ostravy !

24.04.2010 10:51

Kurva lidi musite jed vsichni nebo se snad bojite nebo co? Kdyby nas bylo aspon tak 500 to by bylo slusny :-) http://www.youtube.com/ watch?v=AKsDFWsqZzI ACS FOREVER


Gaza 
k Hřebíkovi

24.04.2010 13:17

K tomu, co si psal o Hřebíkovi. Jak už zde někdo komentoval, Hřebík za daných podmínek vůbec neměl brát funkci trenéra. Jak jinak to mohlo taky dopadnout, když jsme pod vedením Franty vedli v polovině sezóny ligu o 9 bodů? Úkol o probojování do zákl. sk. LM splnil, ale pánům ze zhora se nelíbili samotné výsledky ve skupině. Byla to sebevražda. Na zápas s Baníkem si moc dobře pamatuju. Byla to nezapomenutelná atmosféra! Škoda jen, že jsme k vytvoření atmosféry "pekla" potřebovali tak špatné rozhodnutí vedení a nedaří se nám něco takového vytvořit i za normálních podmínek, za normálního skandování...


Lustrigoal 
re: k Hřebíkovi

25.04.2010 11:16

Máš úplnou pravdu, já s tím souhlasím. Jediný co k Hřebíkovi, asi takto, co udělal on by podle mě udělal každý. V životě to tak bývá, pokud to bereš jako každý jiný zaměstnání, což trenéřina je. To že se to někomu nelíbí, je jasná věc. Když ti v práci vyhodí šéfa s kterým si byl za dobře a přijde novej, s kterým si nekápneš do noty, je to to samé. Jarda myslel na finanční situaci a na to že už jednou se Spartou výsledky měl, tak co, proč bych do toho nešel. Znova opakuju nejvíc si drbe hlavu Křetinský, protože i on chápe že chyba byla především na jeho straně, on za všechno mohl. Nikoliv Jarda nebo Francz.


Homolka8 
JUD* SLAVIE

24.04.2010 15:39

na tenhle pokřik mám uplně stejný názor, jako autor tohoto článku... taky slávii totálně nenávidím a zazpívám si jakýkoliv pokřik urážející slávyji, ale plést do fotbalu židy a druhou světovou válku, mi přijde vážně trapné... ještě když vidim lidi, kteří u tohohle pokřiku hajlují, je mi fakt na blití :-/ ...


Lustrigoal 
re: JUD* SLAVIE

25.04.2010 11:19

Moje slova, ale co stím??? Podle diskuze co se tu ztrhla, je cca 60% pro ostatní proti, ten pokřik nevymře, dokud se bude tolerovat. Pořád je to menší zlo než když se po Kennedym na Žižkově házely banány...To bylo něco - ble...


Sayrayt 
re: re: JUD* SLAVIE

27.04.2010 00:07

Jojo, v roce 99 nebo 00 jsem se byl podívat na Viktorku v Brně, ještě na Lužánkách. Plešky tam prodávali banány před stadionem, kus=5Kč. Nějak jsem až do začátku zápasu nechápal proč :)) A to mam dokonce pocit, že jim Kenny dal góla :) Celej stadion se mohl posrat a síť u kotle domacích byla žlutá jak pampelišky :)


paz 
Tento web

25.04.2010 11:21

Čtu ho pravidelne ale az ted sem se registroval. Jak autor clanku pise, že tento web malo lidi cte a komentuje clanky... myslim ze by hodne pomohl nejaky redesign a pro registrovane takovou malou socialni sit (moznost si tu pridat pratele a udelat si vlastni vizitku kam si bude moci kazdy uploadovat fotky ze zapasu sparticky nebo videjka z utube)... web v podobe jako je ted byl moderni tak pred 5-10 lety... to by neslo z prodeje ruznych predmetu (stejne jako na choreofond) nasbirat za 3 domaci utkani penize na poradny webovky a oslovit nejakou firmu co se tim zabyva?


DarkCook 
re: Tento web

25.04.2010 12:03

Jestli chce sociální síť, tak běž na facebook, tohle je web s jasným zaměřením a jasnou ideou. Nebo si udělej vlastní web. Dle mého je to absolutně dostačující, pro účel, který to má plnit.


ZKURVENÁ sparta 
jebat Prahu

18.08.2010 16:27

PRAŽSKE KURVY TO JSTE VY.UMÍTE HOVNO.ŽILINA VAM DALA PĚKNĚ NA PRDEL,KURVY


ZKURVENÁ sparta 
řepka je čurák

18.08.2010 16:30

proč železná sparta nikdy nezrezavy????.........protože v každem zapase dostává pořadný nátěr