Inspektoriát | 11.01.2015 13:52

Údolí otrávených panen. U snědeného krámu. Nevzal bych si to na sebe ani zadarmo. Tyto a podobné hlášky s negativním hodnocením se před lety poměrně často objevovaly mezi fanoušky v souvislosti s klubovým Fan shopem. Jaká je situace nyní? Stadionoví inspektoři se podívali na zoubek jeho nabídce, službám a cenám!

Náš zákazník, náš bývalý otrava
Co otravuješ?! Přesně tohle občas (či někdy i častěji) v minulosti vzkazovaly obličeje i jednání prodavaček při nákupech ve Fan shopu. Vskutku „milý“ přístup k zákazníkům s plnými šrajtoflemi a lačnícími něco koupit. Soudě dle našich vlastních zkušeností i diskuzí mezi fanoušky je tato doba naštěstí (a snad nadobro) pryč. Pěkný kamenný Fan shop, fungující eshop, nápomocné slečny a paní prodavačky, „pobočka/-ky“ v centru Prahy či o ždibec lepší zásobovanost (vloni se poprvé po dlouhých letech na Vánoce stalo, že zboží nebylo vyprodáno již na začátku prosince). Zdá se, že služby našeho obchoďáku fungují velmi dobře. Vždy však může být (alespoň o něco) lépe. Nešlo by objednat pár cihel a prostor Fan shopu nafouknout rozšířením pod ochoz? Před zápasy je to uvnitř hodně na tělo, nebo dlouhá čekačka ve frontě. Nicméně pamatujeme i miniaturní prostor v domě přes ulici, proto není třeba pyskovat… :-)

To je úplně někde jinde
Fan shop (podobně jako Občerstvení) v posledních letech prošel obrovskou proměnou k lepšímu – především v nabídce. Ještě před pár lety se ve sparťanském obchodním domě na ramínkách nevzhledně krčilo pár mikin velikosti XXXL, někde v koutě se povalovaly trenýrky velikosti XS a pak jsme tu měli už jen šály. Toť bylo s trochou nadsázky téměř vše. Nyní tu máme speciální hráčské, retro, zápasové, zimní či mistrovské kolekce, které doplňují suvenýry k jednotlivým pohárovým zápasů, či kulatým narozeninám Sparty a především široká standardní nabídka. V ní najdeme téměř cokoliv, co si dokážete pro dospěláky i děti představit, přát a chtít. K nepochopení tak akorát je - proč fanouškovská kolekce 12. hráče čítá již více než rok jeden produkt? Proč není oblíbené tričko s číslem 12 na zádech?

Kromě šíře nabídky se zlepšil i design a motivy produktů – nové nápady, různé kombinace barev, nádech retro i moderního stylu, navíc i odvážnější věci jako růžové Barbie-suvenýry pro sparťanky. Super! Dvakrát super! A kvalita? Naprosto v poho. Trička se přizpůsobují našim různorodým postavám bez praskání švů, i když trochu zmužníme v oblasti břišních partií. Barvy drží i po četných vyprání, šály pamatují mnohé divoké výjezdy bez viditelných šrámů…

Ceny jsou největší prů…švih
Achillovou patou Fan shopu jsou však ceny. Ty jsou u řady běžných věcí dle našeho názoru trochu přepálené. (Nemyslíme vysoce exkluzivní věci jako například výroční mince). S trochou dávky naivity si myslíme, že cílem klubového Fan shopu by mělo být, aby co nejvíce fanoušků mělo co nejvíce věcí se sparťanským znakem a tématikou. A tím šířili sparťanskou slávu a víru. Tedy naplánovaný zisk získávat přes vyšší objem prodaných produktů, nikoliv přes vyšší ceny a menší množství prodaných věcí. Byznysmeny však nejsme :-) I zde však nakonec platí (jako vždy a všude) - kdo chce, tak koupí… ale třeba by koupil o produkt či dva navíc :-) Třeba pozornost pro přítelkyni, která by díky tomu začala chodit na zápasy a Sparta tak získala novou fanynku...

Suma sumárum….

Index fans spokojenosti: 60 % (průměrné)

Jak ho naplnit na maximum?
- Příznivější ceny
- Lepší dostupnost produktů
- Kolekce/Suvenýry připravované dle návrhu fanoušků
- Suvenýry kolekce 12. hráč

To je výsledek druhé inspekční cesty a našeho šetření. Ani v této oblasti nemáme ambici mít svatou pravdu. Takto to „jen“ jako fanoušci cítíme a vnímáme. Pozvedněte i vy svůj hlas v diskuzi! Napište svůj názor, zajímavý postřeh, konstruktivní nápad, či prostě cokoliv. Každý je stadionovým inspektorem! První díl zaměřený na Občerstvení se setkal s vaším velkým zájmem i ohlasem. Dokonce se stal jedním z nejčtenějších článků SF webu v uplynulých měsících. Stejně tak diskuze a příspěvky pod ním mnohé odhalily. Pojďte do toho znovu!

I v tomto případě totiž platí, že smyslem článku je pomoci klubu a jeho zástupcům poznat fanouškovské názory a najít třeba nějaké nápady a inspiraci pro vylepšení.

A co prověříme příště? Napište nám tip do diskuze pod článkem. A sledujte i nadále SF web!


Stadionoví inspektoři

Inspektoriát | 11.01.2015 13:52 Vstoupit do diskuze
39